Tempura, sukiyaki, smažené nudle soba, polévka misoshiru… Jak dobře jste na tom s japonskou kuchyní? Rozeznáte ji třeba od korejské? Několik našich odborníků vás s přehledem správně nasměřuje. Důležité jsou zkušenosti, autenticita a samozřejmě důraz na kvalitu surovin.
„Při své cestě do Koreje jsem pochopila, jak velký rozdíl je mezi japonskou a korejskou kuchyní, i když se zdá, že suroviny jsou si podobné. Japonská čistá chuť je odlišná od výrazně dochucené korejské chuti, což je dáno stravovacími zvyklostmi obou národů po dlouhá staletí,“ říká přední česká japanoložka Kristina Kopáčková. Za posledních třicet let je to právě ona, kdo patří k těm nejvýraznějším propagátorům japonské gastronomie u nás. Je autorkou knihy s recepty Japonská kuchyně, gastronomičtí nadšenci si ji spojí i s kurzy pro přípravu sushi a japonských pokrmů.
Tehdy znal opravdové sushi málokdo
Příběh začal před téměř třiceti lety, kdy Kristina Kopáčková s kolegy otevřela malý obchůdek v Michli, kam začali vozit keramiku, knihy o výtvarném umění, štětce pro kaligrafii a první japonské potraviny. „Ty se nakupovali z japonských velkoskladů v Německu. Tenkrát jsme pro vše jezdili osobně do centrálního skladu v Düsseldorfu a celníkům pak složitě vysvětlovali, co za neznámé pochutiny to dovážíme. V té době opravdové sushi znal málokdo, nebyly dostupné kvalitní ryby, ale my začali vozit dobrou rýži, různé sójové omáčky, koření na kari, sušenky osembe, čaje a podobné nezbytnosti pro přípravu japonské kuchyně,“ vzpomíná dnes japanoložka. Zrodila se značka Susi.cz. Díky historii a hloubce znalostí ji český zákazník a milovník asijské kuchyně má k ruce jakožto bezchybný zdroj informací a především kvalitních japonských produktů.
Z malého obchůdku se postupem času stal významný hráč s autentickými japonskými a asijskými produkty na českém trhu, ke kamennému obchodu přibyl i eshop a stránky, na kterých návštěvník najde mimo recepty i tipy a články o asijské kultuře. Kromě kulinářských produktů eshop nabízí různé druhy misek na jídlo, jídelní hůlky, speciální kuchyňské nože, dokonce i rýžovary pro přípravu kvalitní rýže. Díky knižní nabídce a různým kulturním předmětům je Susi.cz svojí komplexní nabídkou zajímavým průvodcem do světa japonských tradic a kultury, a to včetně gastronomie. „Zboží dovážíme převážně od japonských firem. Chceme zachovat autenticitu japonské kuchyně, nikoliv prodávat náhražky. Základem pro japonskou kuchyni je totiž právě výběr kvalitních surovin. Nelze se obejít bez kvalitní rýže, kvalitní přírodní sójové omáčky, kvalitních pohankových či pšeničných nudlí či správně připravených mořských řas,“ potvrzují zástupci Susi.cz. „Vše, co u nás naleznete, prodáváme s láskou a úctou k japonské kultuře.“
Centrum.cz|Atlas.cz Economia 1999 - 2024. Všechna práva vyhrazena